با توجه به t محاسبه شده (۴۷۰/۰) و سطح معنی داری (۶۳۹/۰ )، با ۹۵% اطمینان فرض صفر (H0) مورد تائید قرار می گیرد. بنابراین تفاوت معناداری بین خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان مدارس هوشمند و مدارس عادی وجود ندارد.
نمودار۴-۶ . مقایسه میانگین خودکارآمدی تحصیلی افراد مورد مطالعه در مدارس هوشمند و عادی
۴-۳-۲٫ آیا بین انگیزه تحصیلی دانشآموزان دوره اول متوسطه دخترانه هوشمند و عادی ناحیه ۲ آموزش و پرورش کرمان در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ تفاوت وجود دارد؟
H0: انگیزه تحصیلی دانشآموزان دوره اول متوسطه دخترانه هوشمند و عادی ناحیه ۲ آموزش و پرورش کرمان در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ تفاوت وجود ندارد.
H1: انگیزه تحصیلی دانشآموزان دوره اول متوسطه دخترانه هوشمند و عادی ناحیه ۲ آموزش و پرورش کرمان در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ تفاوت وجود دارد.
جهت مقایسه انگیزه تحصیلی دانشآموزان مدارس هوشمند و عادی از آزمون t دو نمونه مستقل استفاده گردید نتایج حاصل از آزمون فرض فوق در جدول ۴-۲۲ ارائه شده است.
جدول ۴-۲۲. نتایج آزمون تی دو گروه مستقل مقایسهی انگیزه تحصیلی در مدارس هوشمند و عادی
برای دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت jemo.ir مراجعه نمایید. |
انگیزه تحصیلی | تعداد | میانگین | انحراف معیار | خطای استاندارد | t | درجه آزادی | سطح معنی داری |
هوشمند | ۱۴۵ | ۹۰/۱۱۱ | ۱۱/۱۴ | ۶۱۶۳۹/۱ | ۷۳۲/۱- | ۲۹۸ | ۰۸۴/۰ |
عادی |